08 Februari 2011

kata-kata

aku bukan hina diantara yang mulia, bahkan aku lebih mulia diantara yang mulia. pun begitu, aku bukan mulia diantara yang hina. malah aku lebih hina diantara yang hina. engkau tidak dapat mengubah keadaan ini dan engkau tidak pernah menduga sedikit pun..

jika malaikat dikatakan mempunyai 600 sayap, lebarnya dari ufuk timur ke ufuk barat tetapi memeluk nabi, walhal gua hira' itu sempit sekali..
apakah hikmahnya berita ini. jika syurga itu cuma sungai yang mengalir, dimanakah harganya lautan pahala..

andainya tafakur sesaat umpama 70 tahun ibadah, manakah ukuran setahun puasa atau solat yang panjang...

jangan kecewa jikaa dikatakan kepada adam, 2000 tahun sebelum baginda, kaabah sudah didatangi orang!

inilah kejutan dari sesuatu yang tidak pernah kita duga seperti sabda rasulullah: "demam panas itu adalaah golakan api neraka"
walhal baginda wafat akibat demaam panas itu sendiri..

apakaah sebenarnya dari kata-kata ini....?





- cilok-

1 ulasan: